KPI - Mierzenie efektywności działań marketingowych

KPI - Mierzenie efektywności działań marketingowych

Połowa pieniędzy, które będziemy wydawać na marketing może być marnowana jak mówił John Wanmaker a więc przedsiębiorca, który uznawany jest za pioniera nowoczesnego marketingu. Dziś dzięki takim narzędziom jakie daje nam między innymi automatyzacja marketingu będzie można skutecznie mierzyć efektywność działań marketingowych i uda się określać poszczególne wskaźniki efektywności.

Marketingowe cele KPI mogą być mocno zróżnicowane i obejmować będą szeroki zakres danych, które będą powiązane z różnorakimi klientami i leadami. Chodzi o aktywności kontaktów, badanie odwiedzin stron www czy też zaangażowaniem w mediach społecznościowych.

Poniżej kilka popularnych KPIs

To jak będzie liczba wizyt na stronie internetowej czy firmowym blogu, wskaźnik związany z tym jaka będzie liczba odwiedzin firmowej strony świadczyć będzie o popularności firmy pośród potencjalnych klientów. Poziom tego jak blog jest odwiedzany przez klientów. Można badać również to jak wyglądają zapisy na newsletter czy wypisania z subskrypcji. Firmowy newsletter będzie jednym ze skutecznych sposobów komunikacji z obecnymi klientami i dlatego dobrze będzie te elementy brać pod uwagę. Można także działać w taki sposób, że w miarę możliwości będzie się również prowadzić działania, które pozwolą nam skontrolować jak będą wyglądać wypisania z newslettera. To istotna kwestia, ponieważ można sprawdzać kto i kiedy będzie się od nas wypisywał

Innowacyjny marketing internetowy

nowe kontakty / leady

To jak wiele będzie nowych leadów wśród pojawiających się kontaktów to taki wskaźnik, który pozwoli nam skutecznie zorientować się w tym jak wygląda prowadzenie działań marketingowych, gdy chodzi o pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Zrealizowane transakcje / liczba zamówień

Wskaźniki, które są związane z liczbą realizowanych transakcji, sprzedawanych produktów czy też realizowanych transakcji będzie można skutecznie sprawdzać jak to dokładnie wygląda. Jest także szansa na to, by trzymać rękę na pulsie, gdy chodzi o to czy te podejmowane przez nas działania będą rzeczywiście efektywne i skuteczne.

Liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku

Media społecznościowe obecnie jak wiadomo są wielką siłą i trzeba mocno na nie zwracać uwagę. W wielu firmach obecnie staje się to bardzo ważne i w ramach tego prowadzi się nowoczesny marketing. Dlatego będzie można sobie skutecznie wyznaczyć cele związane z poziomem zaangażowania internautów w te treści, które dana firma będzie na swoich serwisach publikować. Ta aktywność to sprawa kluczowa w ocenie podejmowanych działań.

Katarzyna Wysocka

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl