Podstawy KPI

Jeśli ktoś się zastanawia od czego zacząć tworzenie kokpitów menadżerskich to wydaje się, że będzie to dla tych osób wpis rzeczywiście interesujący.

Kokpity menadżerskie określa się także jako dashboardy. To doskonały sposób na to, by monitorować najważniejsze wskaźniki na naszej stronie. Zamiast sprawdzać całe raporty, które daje nam Google będzie można od razu przejść do jednego kokpitu i tam będą czekać na nas wszystkie dane, które strony dotyczą i będzie można sprawdzić jak wygląda kwestia funkcjonowania poszczególnych wskaźników.

Co to jest KPI?

Wskaźniki prezentowane na dashboard określa się jako Key Performance Indicators, można powiedzieć, że będzie to określenie Kluczowe Wskaźniki Wydajności. Mieszą one naszą efektywność i będą gwarantować, że uda się sprawdzić jak strategicznie podejmowane działania nam się udają. Będzie można sprawdzić jaka jest szansa na zbliżenie się do założonych wcześniej celów. Chodzi o obiektywną ocenę podejmowanych działań.

Odpowiednie wybranie wskaźników to kluczowa sprawa, ponieważ będzie można dzięki temu skutecznie ukierunkować własną energię i zasoby działania, które dla nas będą kluczowe. Będzie można priorytetyzować zadania, usprawnić można również komunikację w firmie, nieco lepiej będą wykorzystywane wszelkie zasoby, będzie można korzystać z informacji zwrotnej i w ten sposób wiemy jak podejmowane działania wpływają na to jak wychodzi nam realizowanie poszczególnych celów.

Wskaźnik wydajności

Stworzenie odpowiednim kokpitów menadżerskich to ostatni etap w procesie tworzenia wskaźników, które są kluczowe. Nim będziemy przystępować do określenia naszych celów oraz związanych z nimi wskaźników. To ważne, ponieważ dzięki temu zrozumiemy jakie są obszary biznesowe.

Działanie systemu KPI

Głównym celem warsztatów KPI będzie mapowanie oraz strukturyzowanie najważniejszych obszarów biznesowych strony internetowej oraz prowadzonego biznesu. Przykładowo celem naszej strony internetowej, która oferuje buty będzie sprzedaż produktów. można jednak obecnie szukać różnych działań, które ostatecznie mają sprawić, że uda się skutecznie zwiększyć sprzeda. Można zwiększyć środki na marketing przeznaczone albo też przeznaczać więcej zasobów na wykorzystywanie dotychczasowych klientów przez oferowanie im produktów w lepszej cenie.

W trakcie warsztatów będzie można gromadzić informacje, które potem będą dla analityków podstawą do budowania strategicznych celów i operacyjnych form działania. chodzi o przypisanie im wskaźników, które określą poziom wykonywania. Warsztaty powinny być źródłem informacji na temat tych obszarów biznesowych, które dla danej osoby mogą być najważniejsze.

Arkadiusz Bednarek

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl