Lead scoring – jak wykorzystać analitykę predykcyjną do prowadzenia skutecznych kampanii sprzedażowych

Lead scoring – jak wykorzystać analitykę predykcyjną do prowadzenia skutecznych kampanii sprzedażowych

Jak pokazują nam badania w tym przypadku koszt sprzedaży produktu dla klientów, który już korzystał z usług będzie niższy zdecydowanie niż w przypadku sprzedaży nowym nabywcom. Co ciekawe powracający klienci według badań będą wydawać więcej niż nowa osoba, która dopiero chce przetestować nasze propozycje.

Pozyskiwanie klientów

Podstawowa sprawa, którą trzeba wziąć pod uwagę to organizowanie kampanii w taki sposób, by skutecznie dało się dotrzeć do potencjalnej grupy klientów, którzy będą w stanie zagwarantować nam dobą sprzedaż. Jeśli organizujemy kampanie wysłanie jej do całej grupy posiadanych kontaktów może się okazać nadmiernie kosztowne, dlatego wydaje się, że lepiej będzie skupić się na tych osobach, które będą w stanie zainteresować się ofertą, ponieważ już wcześniej z niej korzystali.

Pamiętajmy, że jeśli oferta nie będzie dobrze dopasowana do oczekiwań klientów to może się przełożyć na ich niezadowolenie, a to dalej może prowadzić do sytuacji, w której będą się od naszej firmy odsuwać i na tą sprawę trzeba uważać. Jeśli klient będzie dostawał masę informacji z naszej strony i będzie się okazywało, że coś jest nie tak to w rzeczywistości trzeba się liczyć z tym, że przestanie takie maile odbierać, nie będzie chciał zapoznawać się z ich treścią.

Zachęcająca oferta

Kluczowa sprawa, o której trzeba pamiętać to zawsze zwrócenie uwagi na to który klient może być ofertą zainteresowany. Przygotowanie takich działań, które sprawią, że trafimy z listą idealnie będzie bardzo trudne, wymagać może wiedzy eksperckiej i pewnego doświadczenia. Tylko w takiej sytuacji z ofertą trafi się dokładnie do tych osób, które będą chciały z naszej firmy skorzystać, będzie widać pewne przywiązanie do przedstawionych propozycji.

Rozwój firmy

Jeśli organizujemy kampanie pilotażowe to kluczowa sprawa będzie polegała na tym jaki cel jest do osiągania. Szukamy klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem będzie chciał z tej oferty konkretnej korzystać. Można do problemu podchodzić niekiedy również w inny sposób. Wynika to z prostego faktu, że pośród klientów znajdą się takie osoby, które będą chciały wybrać konkretny model butów, ale będą również myśleć o dodatkowych zabezpieczeniach.

Badanie rynku

Działanie będzie polegać przede wszystkim na wcześniejszym zbadaniu jak rynek funkcjonuje. Do wielu osób przesyłamy kampanie promocyjną, do drugiej grupy kontrolnej brak kampanii przesłanej i sprawdzamy kto z oferty skorzystał, z której grupy były dane osoby. To szansa na skuteczną ocenę, ponieważ w ten sposób będzie można ocenić czy kampania byłą dobrze przygotowana i trafiła tam, gdzie byli zainteresowani klienci.

Istotnym działaniem może stać się analityka predykcyjna, która będzie pozwalać na wykorzystywanie takich form, w ramach których uda się ocenić kto będzie idealnym klientem dla firmy. To szansa na podjęcie takich działań, w ramach których szereguje się potencjalnych klientów i po takim przygotowaniu łatwiej konstruuje się kolejne kampanie reklamowe.

Katarzyna Wysocka

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl