Najważniejsze kluczowe wskaźniki efektywności, sposoby wyznaczania i sposób pracy

Najważniejsze kluczowe wskaźniki efektywności, sposoby wyznaczania i sposób pracy

Efektywne tworzenie i przygotowywanie kampanii marketingowych wymagać będzie odpowiedniego monitorowania tego jakie wyniki będą się pojawiać. Szczęśliwie w wypadku cyfrowych działań marketingowych mierzenie efektów nie będzie jakieś szczególnie trudne.

Marketerzy posiadają szeroki wybór różnych narzędzi analitycznych. W ramach marketingu najczęściej mierzy się to poprzez konwersję sprzedażową. Ilość pozyskanych klientów w stosunku do kosztów. Dane są ogólne i niekiedy mogą prowadzić jednak do złych wniosków. Warto wiedzieć jakie wskaźniki KPI są brane pod uwagę. Większość z nich obecnie mierzy się już poprzez wykorzystywanie automatyzacji marketingu.

1. Przychód z działań marketingowych

Każde działanie uzasadnia się przez zysk jaki będzie można z tego uzyskiwać.

2. Koszt pozyskania kontaktu

Skoro wiemy skąd oraz jak będziemy uzyskiwać kontakt będzie można określić jaki jest mniej więcej koszt pozyskiwania tego kontaktu.

3. Wartość potencjalnego klienta

Określić będzie trzeba również sprawdzić wartości klienta, co będzie ważne w stosunku do tego czy sprzedaż jest dla nas rentowna. Jeśli średnia wartość pozyskiwanych klientów jest niższa niż koszt ich pozyskiwania to będziemy mieli poważny problem.

4. ROMI

ROMI – to zwrot z inwestycji marketingowej. Wskazywać będzie nam na rentowność podejmowanych działań. To najbardziej popularny wskaźnik efektywności w ramach działań marketingowych.

5. Konwersja na stronie WWW

Sprawdzajmy jak wygląda konwersja jak wielu klientów u nas będzie chciało zostawać.

6. Konwersja sprzedażowa

To stosunek pozyskiwanych kontaktów, które przeszły do sprzedaży i liczba nowych klientów.

Pozyskiwanie klientów

7. Konwersja na stronach docelowych (Landing Pages)

W przypadku typowych docelowych stron można liczyć na konwersję pomiędzy 10 a 20%. Rozumie się to jako procent osób zostawiających dane z ilości skierowanych na stronę docelową.

8. Ruch organiczny na stronie WWW

Ważną informacją będzie to jaka część ruch na stronie będzie generowana przez organiczne wizyty. Najprostsza definicja ruchu organicznego będzie mówić nam o wejściach na stronę.

9. Konwersja z portali społecznościowych

Portale społecznościowe obecnie są bardzo ważne i dlatego dobrze będzie sprawdzać jak to wygląda i czy w ten sposób również nasza firma jest w stanie zyskiwać sobie nowych klientów.

10. Konwersja na użytkownikach urządzeń mobilnych

Obecnie jak wiadomo wiele osób korzysta z mobilnych aplikacji na telefonach i bada się również konwersję z tych aplikacji, zdobywanie nowych klientów w ramach użytkowników telefonów.

Arkadiusz Bednarek

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl