Real-time marketing – czym jest i dlaczego warto się nim zainteresować?

Real-time marketing – czym jest i dlaczego warto się nim zainteresować?

W obecnie obowiązujących strategiach marketingowych wyróżnia się wiele możliwych działań jakie będzie można podjąć, by walczyć o klienta. Dodatkowo pojawiają się także nowe zjawiska a pośród nich to wszystko co pozwala rozwijać nowe metody komunikacji. Pośród nich pojawia się marketing czasu rzeczywistego, który ma źródło w sieciach społecznościowych, które obecnie świetnie się rozwinęły.

Działanie tu i teraz

Pojęcie real-time marketingu (RTM) znane jest od końcówki XX wieku, ale tak naprawdę dopiero rozwój mediów społecznościowych doprowadziło do tego, że można mówić o szerokim jego zastosowaniu. Taki marketing polega na reakcji niemal natychmiastowej na te wydarzenia, które w danym momencie mają miejsce i mają duże znaczenie dla szeroko pojętej społeczności. Aby był on dobrze odebrany i cieszył się zainteresowaniem będzie trzeba spełnić przynajmniej dwa wymagania w tym zakresie. Z jednej strony będzie to kwestia działania w niezwykle dynamiczny sposób, by reagować w miarę możliwości na to wszystko co się dzieje w miarę jak najkrótszym czasie.

Ta reakcja musi być jednak tak przygotowana, że w przypadku sytuacji nagłej czy nieprzewidywalnej będziemy w stanie przygotować przesłanie marketingowe, które trafi do szerokiego grona odbiorców i będzie dalej przekazywane. Tak właśnie zareagowała firma Oreo na wydarzenia w ramach Super Bowl 2013, gdy nastąpiła awaria oświetlenia firma tweedem zasugerowała, że ich ciastka może spożywać także po ciemku. I w ten sposób wpis został szybko przekazywany dalej, okazało się, że siłą marketingowa była na tym polu wyjątkowa i to był najlepszy przykład tego jak może podziałać real time marketing.

Narzędzia e-marketingu

Refleks i autentyczność

Wiemy już, że real-time marketing to przede wszystkim umiejętność zadziałania w taki sposób, że wpiszemy się w konkretny kontekst. Liczyć się będzie dobry refleks i trafność podanego przekazu. Specjaliści od marketingu czasu rzeczywistego muszą być czujni. Dla nich najważniejsze będą oczywiście sieci społecznościowe, ponieważ ich reklama, która ma być dynamiczną reakcją najlepiej będzie odnajdywać się właśnie w sieciach społecznościowych, gdzie każdy będzie mógł taką reklamę szybko zobaczyć i jednocześnie jest szansa, że inni zadbają o jej rozprzestrzenianie.

Dzięki real time marketing jest szansa na budowanie odpowiedniej siły działania, która sprawi, że nasza marka będzie przede wszystkim dobrze rozpoznawalna i kojarzona z szybką reakcją i nowoczesnością. Jeśli zadbamy o działania real time marketing mamy wielką szansę na uznanie klientów.

Katarzyna Wysocka

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl