Kilka sposobów na Real Time Marketing z Marketing Automation

Kilka sposobów na Real Time Marketing z Marketing Automation

Taka forma marketingu będzie się nam kojarzyć przede wszystkim szybką reakcją na bieżące wydarzenia oraz angażowanie się w dyskusje. To taki termin, który obejmuje podejście, w którym reagować będziemy na oczekiwania, potrzeby oraz działania użytkownika w czasie rzeczywisty, w momencie, gdy będzie korzystał z naszej strony czy aplikacji, poszukuje produkt, albo też zagląda do sklepu stacjonarnego.

Ale jak wdrożyć go w praktyce?

Wprowadzenie takiej formy od strony praktycznej może nie jest sprawą prostą. Można jednak oczekiwać, że swoją siłę będzie tutaj miała między innymi Platforma Marketing Automation, której najważniejszym zadaniem będzie analizowanie zachowań a także historii danej osoby, która pojawiała się na naszej stronie. Jeśli się znów pojawi zobaczy dokładnie te banery, które będą mogły wzbudzić jej zainteresowanie. Równie dobrze będzie można na bieżąco dopasować komunikację do anonimowych użytkowników.

Personalizowanie treści w aplikacjach mobilnych to sprawa niezwykle istotna. Chodzi o analogiczne dopasowanie treści prezentowanych użytkownikowi.

Geolokalizacja i beacony:

Okazuje się, że informacja, gdzie w danym momencie znajduje się klient może nam pomóc dopasować komunikat do sytuacji. Dzięki temu będzie się wysyłać oferta dokładnie w tym momencie, gdy będzie on obok naszego firmowego salonu. Pozyskane dane z tego będą tworzyć również skutecznie potencjalnego klienta i jego profil.

Wsparcie marketingowe

Powiadomienia push:

To narzędzie, które pozwoli nam zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz skłoni ich do sprzedaży. Pod warunkiem, ze będzie je personalizować. Wyślij powiadomienie kiedy widzisz, że klient jest tym zainteresowany.

Live chat:

Warto stworzyć takie opcje, że klient będzie miał możliwość ewentualnie szybko się z nami skontaktować, gdy nie może czegoś znaleźć albo szuka szybkiej informacji.

Alerty dla działu sprzedaży w B2B:

Jeśli jakiś wraca na naszą stronę pod dłuższym czasie i będzie przeglądać cennik wydaje się, że to będzie właśnie dobra chwila na telefon. Dzięki alertom sprzedawca będzie miał taką możliwość, by reagować na bieżąco na te zachowania odbiorców jakie będą się pojawiać. Dobierać się będzie odpowiednio moment kontaktu do preferencji odbiorcy.

Jednak nie zawsze real time marketing będzie to siła, która dobrze się sprawdzi. Trzeba pamiętać, że marketing czasu rzeczywistego to przede wszystkim szansa na udaną komunikację, podejście w ramach którego będziemy chcieli odpowiedzieć w jak najszybszy sposób na to jakie potrzeby klienta się pojawiają.

Bartosz Wrona

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl