RTM – CONTENT NA CZAS(IE)

Jeśli ktoś będzie umiał zauważyć to czym żyje w danej chwili świat będzie miał możliwość uzyskać na tym swoją wielką siłę. W uproszczeniu wygląda to tak, że real time marketing staje się szansą na sukces. Skuteczne działania jakie będą podejmowane nie muszą wymagać pokaźnego budżetu, ale błyskawicznego i jasnego komunikatu, który będzie spójny z wizerunkiem marki. Plusem będzie tutaj to, że sukces odnieść może każdy minusem to, że są sytuacje nieprzewidywalne.

Na czym polega Real Time Marketing?

W tej formie marketingowej chodzi o budowanie działań w czasie rzeczywistym, a więc tu i teraz, gdy pojawia się jakieś szczególne wydarzenie. Podstawą takiej udanej akcji będzie przede wszystkim odpowiedni refleks i do tego stworzenie takiego contentu, który będzie udany, ponieważ będzie w stanie trafić do konkretnej grupy klientów. Zainteresowanie taką formą rzeczywistego marketingu rośnie z roku na rok. Podobnie wygląda to, gdy chodzi o content marketing. Nieczęsto o marketingu treści i marketingu w czasie rzeczywistym będzie mówić się razem i połączenie umiejętne w tym zakresie może skutecznie zwiększyć popularność marki. Zagraniczne firmy doskonale znają siłę jaką stanowi real time marketing. Polskie firmy zaczynają dopiero do niedawna iść w tym kierunku.

Zarówno, gdy chodzi o czas rzeczywisty jak i treść to najważniejszą kwestią będzie zawsze zainteresowanie odbiorcy, przyciągniecie uwagi tym co dla nich będzie przygotowane. Podstawę strategio dla marketingu czasu rzeczywistego będzie stworzenie dobrej treści, która będzie błyskotliwa i co najważniejsze tak konstruowana, że uda się dotrzeć do grupy docelowej.

Content marketing

Po trzecie taki marketing jeden i drugi mają podobne narzędzia i posługują się podobnym językiem. Ostatecznie zawsze chodzi o stworzenie spójnego wizerunku marki.

Content marketing + real time marketing – dlaczego to się opłaca?

Obie te formy marketingu jeśli będą tylko dobrze zorganizowane można mówić o tym, że uda się zbudować dwie doskonałe możliwości współpracy z klientem. Poprzez content nawiązuje się stałą relację, która ma charakter długotrwały, przez real time można zareagować na szczególne wydarzenia co także będzie bardzo ważne, ponieważ w ten prosty sposób buduje się jeszcze większe zainteresowanie w danej chwili, gdy jakieś wydarzenie jest wyjątkowe.

Jeśli liczymy na dobry efekt własnych działań marketingowych każdy musi mieć stworzony odpowiedni plan, którego realizacją w poszczególnych krokach będzie mógł się następnie zajmować doprowadzając do rozwoju firmy. Strategie muszą być rzeczywiście zorganizowane w sprawny sposób, jeśli chcemy budować sukces.

Arkadiusz Bednarek

Redakcja portalmarketera.pl

kontakt@portalmarketera.pl